Hoppa till innehåll

Vilka är Digitala Samtal?

Vi brukar säga att vi är en lycksalig blandning av metodutvecklare, analytiker och tekniker som alla vill göra skillnad på riktigt. Efter att på olika håll ha arbetat med digitalisering, mobila tjänster och tjänster för socialförvaltning för barn samlades ett team för att göra mer för både barn, unga och våra äldre. Det var det som var grunden för Digitala Samtal.

Vi pratar ofta om mjuk välfärdsteknik eller samtalsstöd som gör skillnad. Vi erkänner gärna att vi är drivna av mjuka värden. Eller kanske mer korrekt hur vi kan få in de mjuka värdena i en digital miljö för att skapa mervärde för såväl brukaren som personalen. 

Vi har våra rötter i den blekingska skärgården och har vårt huvudkontor i Karlskrona där vi även har all vår utveckling för våra tjänster och produkter. 

Sedan starten 2019 har vi växt snabbt tillsammans med våra härliga kunder och vi har idag kommuner över hela landet som använder sig av våra verktyg inom såväl äldreomsorgen som socialtjänsten.

Vad står vi för?

Filosofi

Digitala samtal må vara byggd med teknik, men vi ser det som en del i er verktygslåda.

Lösningen är och ska alltid förbli enkel, rolig och användbar. Nya funktioner ska alltid vara önskade eller avstämda med användarna för att de faktiskt ska bidra med värde.

Vision och mission

Vår mission ligger i att stärka den enskilda individen i samhället genom att skapa förutsättningar för ett bättre samtal. Vi vill med våra verktyg förändra sättet som du som ung eller gammal möter och deltar i de tjänster och program som det offentliga erbjuder.

Och vår vision?
Vi vill helt enkelt bidra till lyckligare människor och ett bättre samhälle.

Säkerhet och regelefterlevnad

Användarvänlighet är viktig i en lösning, men minst lika viktigt är säkerheten. Alla våra kunder skall kunna lita på  våra tjänster följer de lagar och krav som krävs.

Vi arbetar löpande med att säkerställa en säker lösning som följer GDPR och andra lagar. All lagring och drift sker i ISO-certifierade serverhallar i Sverige.

Personuppgiftsbiträdesavtal signeras med alla kunder.

Vad säger våra kunder om oss

Ni är väldigt tjänstvilliga och öppna för nya lösningar och sätt att använda verktygen på.

Gunilla Kajrup Aspeborg, Höörs kommun

Samarbetet med företaget har varit inspirerande och givande. Vi har kunnat påverka hur vi vill att verktyget ska vara utformat, företaget har snabbt ställt om och vi har haft ett jättebra samarbete. 

Företaget har visat stort intresse av att ”lära sig äldreomsorg” och lyssnat på våra önskningar. 

Alltid snabb återkoppling, vidare har företaget visat stor respekt för att vi varit fyllda av andra arbetsuppgifter och inte varit påstridiga med att få tillbaka uppgifter. Detta har varit mycket betydelsefullt för oss. Vi ser fram mot fortsatt samarbete och tycker det ska bli oerhört spännande att utveckla detta arbetssätt.

Charlotta Folkesson, Karlskrona Kommun

Prisskåpet

Finalister BlueHealth Prize

Vinnare av BlueHeath Prize 2021. Digitala Samtal vann Länsförsäkringars eHälsopris BlueHealth Prize 2021 något som vi är fantastiskt stolta över.

Läs mer om detta här

Digitala samtal är #GameChanger Blekinge 2020

2020 blev vi utsedda till #GameChanger Blekinge. Ett fantastiskt erkännande i vårt arbete med socialt företagande, hållbarhet och innovation.

Läs mer om detta här

Hur arbetar vi?

Vi tror på samtalet även i våra relationer till er. Första steget är ofta att vi träffas digitalt för att visa vad vi har att erbjuda och höra mer om era tankar och idéer.

Vi lyssnar på era behov och arbetar gemensamt med er för att hitta hur ni på bästa sätt kan dra nytta av det vi erbjuder inom tjänsten och i våra lösningar.

När ni sedan väljer att börja använda Digitala Samtal hjälper vi er genom införandefasen. Detta börjar med att vi genomför en utbildning för alla som kommer nyttja tjänsten. Beroende på tid och avstånd kommer vi antingen till er eller genomför utbildningen online.

Även om det är superenkelt att använda tjänsten vill vi vara delaktiga i ert arbete. Vi erbjuder därför implementationshjälp, stöttning vid användning och fri support till era användare.

Vi levererar inte bara tjänsten till er och går vidare, utan vi vill vara med er för att stötta, fånga upp önskemål och allmänt finnas tillgängliga. Det är genom att prata med verksamheterna som vi kan vidareutveckla tjänsten åt er.

Vill du veta mer om Digitala Samtal

Tveka inte att ta kontakt med oss eller klicka på knappen för att boka ett digitalt möte direkt i vår kalender.